ΡΕΘΥΜΝΟ

Εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, 12 γέφυρες και τρεις σήραγγες στο Ρέθυμνο!

02-03-2018 07:10
Εννέα ανισόπεδοι κόμβοι, 12 γέφυρες και τρεις σήραγγες στο Ρέθυμνο!

ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Η ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΒΟΑΚ

- Ο Θοδωρής Νίνος εκτιμά τη μελέτη ως βασικό εργαλείο για την εξέλιξη του έργου
- Ποιες ενστάσεις εκφράζει και ποια είναι τα επόμενα βήματα

Της Αγγελικής Καλλέργη

Ένα σημαντικό εργαλείο, το οποίο πλέον είναι στη διάθεση του Υπουργείου Υποδομών και των φορέων της Κρήτης για να το αξιοποιήσουν ώστε να γίνει πραγματικότητα το μεγαλύτερο έργο του νησιού, δηλαδή η αναβάθμιση του ΒΟΑΚ, είναι η μελέτη που παρουσιάστηκε από το μελετητή στο διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΚ.

Η μελέτη προβλέπει την κατασκευή δρόμου 191 χιλιομέτρων από τα Χανιά ώς τον Άγιο Νικόλαο, στο μεγαλύτερο μήκος βασίζεται στην υπάρχουσα χάραξη, όμως σε ένα μεγάλο τμήμα, ιδιαίτερα στο κομμάτι από τις Βρύσες ώς το Ατσιπόπουλο η προτεινόμενη χάραξη είναι εντελώς καινούρια. Προβλέπει ακόμα 51 ανισόπεδους κόμβους, 40 γέφυρες, 14 σήραγγες και ένα τεράστιο παράπλευρο οδικό δίκτυο, ώστε να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη ασφάλεια για τους χρήστες της οδού.

Η μελέτη παρουσιάστηκε από τον μελετητή κ. Τονιόλο και αποτελεί την πρώτη βάση για τη διαδικασία του διαγωνισμού εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογής των εταιρειών που έχουν τη δυνατότητα, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, να αναλάβουν το μεγάλο έργο αναβάθμισης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης αλλά και για την προετοιμασία δημοπράτησης του έργου που, όπως είναι γνωστό, θα γίνει με τη μέθοδο της παραχώρησης.

Σύμφωνα με τη μελέτη, ο προϋπολογισμός κόστους κατασκευής του οδικού δικτύου Χανιά - Ηράκλειο - Άγιος Νικόλαος, ανέρχεται στο ποσό των 1.097.553.091 ευρώ χωρίς Γ.Ε. & Ε.Ο. (18%), απρόβλεπτα (9%) και ΦΠΑ (24%) για την κατασκευή 194,10 Km.

Mαζί με τη δαπάνη Γ.Ε. & Ε.Ο. (18%), απρόβλεπτα (9%) και ΦΠΑ (24%) το συνολικό κόστος του έργου και προ έκπτωσης αναδόχου ανέρχεται σε 1.750.442.356,43€ και σε στρογγύλευση 1.750.000.000€ με περιθώριο αύξησης κατά τη σύνταξη της οριστικής μελέτης 38% κατά τον μελετητή. Το κόστος των απαλλοτριώσεων εκτιμήθηκε από τον μελετητή σε 101.750.000€, οπότε το γενικό σύνολο του κόστους διαμορφώνεται στα 1.852.192.356,43€ ή σε στρογγύλευση 1.852.000.000€.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι είναι απαραίτητο η ετησια μέση ημερήσια κυκλοφορία πρέπει να αριθμεί τουλάχιστον 3 χιλιάδες οχήματα στον συγκεκριμένο δρόμο, ώστε να δικαιολογούνται τα τέσσερα ίχνη (λωρίδες κυκλοφορίας) και η διαχωριστική νησίδα στον κλειστό αυτοκινητόδρομο. Αυτό το επεσήμανε με έμφαση και ο μελετητής στη συνεδρίαση του ΟΑΚ.

Επίσης, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι το τελικό κόστος κατασκευής του έργου με βάση τη μελέτη είναι 1,8 δις. Ωστόσο, ο μελετητής κ. Τονιόλος ανέφερε ότι η εμπειρία έχει δείξει ότι η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων δεν χρηματοδοτεί περισσότερα από 500 εκ. ευρώ. Επομένως, για την ολοκλήρωση του έργου θα απαιτηθεί η εξεύρεση επιπλέον χρηματοδότησης είτε από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, δηλαδή το κράτος, πράγμα πολύ δύσκολο για το ύψος της χρηματοδότησης, είτε από ιδιώτη επενδυτή, δηλαδή με παραχώρηση. Σε αυτήν την περίπτωση, έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε εάν ο στόχος της μη επιβολής διοδίων θα είναι εφικτός.

ΝΙΝΟΣ: ΒΑΣΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

Τη μελέτη σχολίασε στην «Κρητική Επιθεώρηση» το μέλος του Δ.Σ. του ΟΑΚ, δημοτικός σύμβουλος Ρεθύμνου και πολιτικός μηχανικός, Θοδωρής Νίνος.

Ο ίδιος εκτίμησε πως η μελέτη του κ. Τονιόλου είναι ένα πολύ σημαντικό βασικό εργαλείο, ώστε να ξεκινήσει τάχιστα η διαβούλευση, για να γίνουν όποιες βελτιώσεις μπορεί να χρειαστούν και να καταστεί το έργο έτοιμο για δημοπράτηση.

«Αυτό λοιπόν είναι ένα κομμάτι της στρατηγικής μελέτης προκειμένου να καταστεί το έργο δημοπρατήσιμο και να κατασκευαστεί. Είμαστε σε πολύ αρχικό στάδιο, όμως είναι μία πρώτη βάση για να κουβεντιάζουμε.

Πέραν της τεχνικής λύσης που δείχνει να είναι καλή, γιατί ακολουθεί περίπου στο 80% την υφιστάμενη χάραξη, άρα είναι και εύκολη λύση γιατί δεν θα συναντήσει προβλήματα αδειοδοτήσεων, το άλλο πολύ θετικό είναι ότι προβλέπει την κατασκευή ενός πλήρους παράπλευρου δικτύου οδών, που θα λύσει το πρόβλημα που έχουμε σήμερα με τις παρόδιες χρήσεις», ανέφερε ο κ. Νίνος, που ωστόσο εξέφρασε την ένστασή του για το γεγονός ότι η αρμοδιότητα της μελέτης και της επίβλεψης αφαιρέθηκε από τον ΟΑΚ και μετατέθηκε στο Υπουργείο Υποδομών: «Η ένσταση είναι ότι έρχεται ο υπουργός με μία τροπολογία και στην ουσία αφαιρεί από τον ΟΑΚ τη μελέτη και την επίβλεψη σε οποιοδήποτε συγκοινωνιακό έργο που αφορά τον ΒΟΑΚ ή το υπόλοιπο διευρωπαϊκό δίκτυο, εκτός κι αν με απόφαση υπουργική, δηλαδή του ίδιου, ανατεθεί στον ΟΑΚ να μελετήσει ή να επιβλέψει κάποιο έργο. Αυτό πέραν του ότι είναι οπισθοδρόμηση γιατί από ένα αναπτυξιακό εργαλείο όπως ο ΟΑΚ αφαιρείς μία αρμοδιότητα που του έχεις δώσει, ιστορικά αν κοιτάξει κανείς την εξέλιξη του ΒΟΑΚ, τα τελευταία 20 χρόνια δείχνουν ότι όσο ήταν το κέντρο αποφάσεων το Υπουργείο οι ρυθμοί που εξελισσόταν το έργο πνοής για την Κρήτη ήταν πάρα πολύ αργοί.

Όταν το 2013 δόθηκε αυτή η αρμοδιότητα στον ΟΑΚ και ο οργανισμός μετά από 2-3 χρόνια κατάφερε να αποκτήσει έναν βηματισμό και άρχισαν να τρέχουν τα πράγματα, σε ενάμισι χρόνο κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό: παρέδωσε προς διαβούλευση και ως βάση συζήτησης κάτι χειροπιαστό, μία πρόταση πραγματικής χάραξης – δεν είναι τελική, αλλά θα διαβουλευτεί ο κάθε συναρμόδιος φορέας – αλλά έδωσε μία τεχνική λύση, την οποία θα δούμε σε χαρτί χαραγμένη πάνω σε υπόβαθρα και θα μπορεί οποιοσδήποτε να έχει μία πραγματική εικόνα για τι μιλάμε. Από πού θα περάσει ο δρόμος, πού έχει ανισόπεδους κόμβους, πού έχει σήραγγες, και άλλα, και να έχει άποψη».

Όσο για το ποια πρέπει να είναι τα επόμενα βήματα, ο κ. Νίνος πρόσθεσε: «Τα επόμενα βήματα πρέπει να είναι τα εξής: οι τοπικές κοινωνίες και οι συναρμόδιοι φορείς να διαβουλευτούν γρήγορα πάνω στην προτεινόμενη αρχική τεχνική λύση, να κάνουν όπου χωράει τις απαραίτητες βελτιώσεις, να ολοκληρωθεί και να γίνει αποδεκτή ως χάραξη η προτεινόμενη λύση, ώστε να μπορέσουμε να πάμε στα επόμενα στάδια για να καταλήξουμε στο επιθυμητό, δηλαδή τη δημοπράτηση.
Βασική προϋπόθεση είναι να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη, δηλαδή να υπολογιστούν οι κυκλοφοριακοί φόρτοι με σημερινά δεδομένα, γιατί αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι με αναγωγές στην κυκλοφοριακή μελέτη και οι φόρτοι που μετρήθηκαν το 1998 στην Κρήτη. Έγινε μία ενδιάμεση μέτρηση τον Φεβρουάριο του 2017 από τον μελετητή, αλλά έγινε Φεβρουάριο και έγινε για να μπορεί με σχετική ασφάλεια να γίνει αναγωγή των δεδομένων του 1998 στο 2018 και η πρόβλεψη του 2045 και του 2055 που είναι απαραίτητο για τη μελέτη».

ΤΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Ν. ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Στη μελέτη προβλέπεται η ανακατασκευή των τμημάτων δρόμου που διατρέχει το νομό Ρεθύμνου. Πιο συγκεκριμένα:

ΤΜΗΜΑ: ΒΡΥΣΕΣ – ΠΕΤΡΕΣ – ΑΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟ
• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,56χλμ
• Μήκος παράπλευρου/κάθετου δικτύου: 17,78χλμ
• Ανισόπεδοι Κόμβοι: 5 (Γεωργιούπολης 1 & 2, Επισκοπής, Γερανίου 1 & 2).
• Μεγάλα Τεχνικά (μήκη μονού κλάδου): (5) σήραγγες μήκους 4.590μ (η μεγαλύτερη 1.390μ x 2 = 2.780μ) και (8) γέφυρες μήκους 2.235μ.
• Ωριμότητα: Έχουν εκπονηθεί Προμελέτη (1:1.000), Παραλλαγή της Προμελέτης στον Πετρέ στα πλαίσια της Αρχικής Τεχνικής Λύσης και ΜΠΕ υπό έγκριση.
• Κόστος Κατασκευής: 207,44εκ.€
• Κόστος απαλλοτριώσεων: 24,00εκ.€

ΤΜΗΜΑ: ΑΤΣΙΠΟΠΟΥΛΟ – ΑΜΑΡΙ (ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΡΕΘΥΜΝΟΥ)
• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 7,80χλμ.
• Ανισόπεδοι Κόμβοι: 3 (Ατσιπόπουλου, Τυμπακίου και Αμαρίου).
• Ωριμότητα: Κατασκευασμένο με τετράιχνη διατομή και διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας.
• Κόστος εργασιών εκσυγχρονισμού: 7,80εκ.€ (1εκ.€/χλμ).
• Κόστος απαλλοτριώσεων: 0,00€.

ΤΜΗΜΑ: ΑΜΑΡΙ – ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ
• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 7,13χλμ.
• Μήκος παράπλευρου/κάθετου δικτύου: 9,91χλμ.
• Ανισόπεδοι Κόμβοι: 1 (Εσταυρωμένου).
• Μεγάλα Τεχνικά (μήκη μονού κλάδου): (2) γέφυρες μήκους 230μ.
• Ωριμότητα: Έχει εκπονηθεί ΠΜΑ (1:2.000) η οποία δεν έχει εγκριθεί.
• Κόστος Κατασκευής: 36,10εκ.€
• Κόστος απαλλοτριώσεων: 4,00εκ.€

ΤΜΗΜΑ: ΕΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΣ – ΠΑΝΟΡΜΟΣ
• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 6,10χλμ.
• Μήκος παράπλευρου/κάθετου δικτύου: 9,50χλμ.
• Ανισόπεδοι Κόμβοι: 1 (Λατζιμά).
• Μεγάλα Τεχνικά (μήκη μονού κλάδου): (1) νέα μονή γέφυρα στον Γεροπόταμο, μήκους 215μ.
• Ωριμότητα: έχει εκδοθεί ΑΕΠΟ και έχει εκπονηθεί Οριστική Μελέτη (1:500).
• Κόστος Κατασκευής: 32,00εκ.€
• Κόστος απαλλοτριώσεων: 5,00εκ.€

ΤΜΗΜΑ ΠΑΝΟΡΜΟΣ – ΕΞΑΝΤΗΣ
• Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 9,42χλμ.
• Μήκος παράπλευρου/κάθετου δικτύου: 18,93χλμ.
• Ανισόπεδοι Κόμβοι: 3 (Γεροποτάμου, Πανόρμου και Σκεπαστής).
• Μεγάλα Τεχνικά (μήκη μονού κλάδου): (1) γέφυρα συνολικού μήκους 440μ.
• Ωριμότητα: έχει εκδοθεί ΑΕΠΟ και έχουν εκπονηθεί - εγκριθεί όλες
οι μελέτες καθώς και τα τεύχη δημοπράτησης.
• Κόστος Κατασκευής: 42,05εκ.€
• Κόστος απαλλοτριώσεων: 12,00εκ.€

Γνώμες

Νίκος Μολδοβανίδης
NO SMOKING
Νίκος Μολδοβανίδης
Οδηγώντας…
Νίκος Δερεδάκης
Νέα πλατεία στα Περιβόλια
Νίκος Μολδοβανίδης
Ευρωπαϊκές διαδρομές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η άμεση αντίδραση του πολιτιστικού συλλόγου Ακτούντα

Η άμεση αντίδραση του πολιτιστικού συλλόγου Ακτούντα

Άμεσα και με ιδιαίτερη ευαισθησία αντέδρασε η διοίκηση και τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Ακτούντα στο σχόλιο για την αφίσα που κάποιοι φρόντισαν να...
Τυχερή 59χρονη ρεθυμνιώτισσα που παρασύρθηκε από τα κύματα στο «Φωτεινάρι» του Πλακιά και σώθηκε από τους ναυαγοσώστες

Τυχερή 59χρονη ρεθυμνιώτισσα που παρασύρθηκε από τα κύματα στο «Φωτεινάρι» του Πλακιά και σώθηκε από τους ναυαγοσώστες

Εντοπίστηκε τρία μίλια ανοιχτά της ακτής
«Aνάχωμα» στις παραβάσεις στο ιστορικό κέντρο με την ενεργοποίηση των καμερών

«Aνάχωμα» στις παραβάσεις στο ιστορικό κέντρο με την ενεργοποίηση των καμερών

Επιχειρεί να βάλει ο δήμος Ρεθύμνης- Σε εξέλιξη οι διαδικασίες
Ημέρα μιτάτου και φέτος στο Πετρομούρι

Ημέρα μιτάτου και φέτος στο Πετρομούρι

Στο Πετρομούρι ψηλά στον Ψηλορείτη γιόρτασε και φέτος τη μέρα μιτάτου ο Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού Καλογέρου Αμαρίου....
Προσβολή για τους νεκρούς, για τους καλλιτέχνες, για το χωριό...

Προσβολή για τους νεκρούς, για τους καλλιτέχνες, για το χωριό...

Τι δουλειά μπορεί να έχουν οι κρητικοί καλλιτέχνες στα ταμπλό με τα αγγελτήρια μνημοσυνών και κηδειών;...
Τι γίνεται με τα έργα στην Αγία Ειρήνη;

Τι γίνεται με τα έργα στην Αγία Ειρήνη;

Τις τελευταίες ημέρες έχουν σταματήσει τα έργα στην Αγία Ειρήνη, στο σημείο όπου τον Φεβρουάριο σημειώθηκε η μεγάλη κατολίσθηση λόγω των ακραίων καιρικών...

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

Μπες στον οδηγό

Καταχώρησε την επιχείρησή σου ΔΩΡΕΑΝ στον Οδηγό Αγοράς

Φόρμα Καταχώρησης

GoodNet Ads

HOTSoft.gr κατασκευή ιστοσελίδων

Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων e-shop στο Ρέθυμνο Κρήτης.

Cozy Taxi transfers, Rethymno Crete.

Chania & Heraklion airport taxi transfers. Rethymno taxi transfers to hotels, villas, ports & airports in Crete. Taxi Excursions in Crete.

Dromolatis.gr Trekking trips for everyone 

Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.

hotCloud.gr δημιουργία ιστοσελίδων

Δημιούργησε οικονομικά μια καλαίσθητη ιστοσελίδα, συμβατή με όλες τις συσκευές. Υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων, με σύγχρονο σχεδιασμό & τεχνική υποστήριξη.

Eurocars.gr Rent a Car in Rethymno

Rent a car in Rethymno, Crete. Rent a car Chania airport, Heraklion airport car hire. Crete, Economy Car rental service Rethymno.

Τεχνικό γραφείο Σισάκης

Οικοδομικές εργασίες Ρέθυμνο, αναπαλαιώσεις κτιρίων. Διαμαντοκοπές, Κοπή & Διάτρηση μπετόν, Κατεδαφίσεις, Gunite ενισχύσεις κτιρίων Ρέθυμνο, Πέτρινες κατασκευές, Μπετά, κτισίματα, σοβάδες.

Τεχνική Μηχανολογική Ρέθυμνο

Εγκατάσταση & συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο. Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, θέρμανση, λέβητες, καυστήρες, μηχανολογικές μελέτες..

Προώθηση ιστοσελίδων & eshop

Ρέθυμνο Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, βιλών, rent a car, τουριστικών επιχειρήσεων & e-shop.

Εορτολόγιο

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ:
Δεν υπάρχει ονομαστική εορτή

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ : ΗΜEΡΑ ΘYΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡIΟΥ ΣΚΛAΒΩΝ ΚΑI ΤΗΣ ΑΠΑΓOΡΕΥΣHΣ ΤΟΥ