ΡΕΘΥΜΝΟ

Γ. Φανουργάκης: Προτεραιότητα περιφερειακός δρόμος και επίλυση του κυκλοφοριακού για την παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις»

22-04-2019 21:48
Γ. Φανουργάκης: Προτεραιότητα περιφερειακός δρόμος και επίλυση του κυκλοφοριακού για την παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις»

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΟΥ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΟ ΤΟΥ ΘΟΔΩΡΗ ΝΙΝΟΥ ΣΤΟΝ ΤΕΑΜ FM

Ψηλά στην ατζέντα για την παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις» βρίσκεται η επίλυση του κυκλοφοριακού ζητήματος στο Ρέθυμνο και η υλοποίηση του περιφερειακού δρόμου, μέσα από συγκεκριμένες προτάσεις που θα δώσουν «ανάσα» σε ένα θέμα που αφορά την καθημερινότητα των πολιτών.

Τα παραπάνω ανέφερε σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΤΕΑΜ FM και στον Γιάννη Καλαϊτζάκη ο υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος με τον συνδυασμό του Θοδωρή Νίνου «Ρέθυμνο Αξίζεις» Γιώργος Φανουργάκης η υποψηφιότητα του οποίου έχει «κλειδώσει» για το κεντρικό ψηφοδέλτιο. Ο κος Φανουργάκης παρ’ ότι έχει διατελέσει επί σειρά ετών δήμαρχος Αρκαδίου και κατάγεται από την περιοχή,  επιλέχθηκε να είναι υποψήφιος στην Δημοτική Ενότητα Ρεθύμνης.

Καθημερινά αποδεικνύεται ότι από τα μεγαλύτερα προβλήματα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό. Θέλουμε λοιπόν τις απόψεις σας.

Το μέγεθος της πολιτείας μας και ο τρόπος που έχει δομηθεί παράλληλα στο παραλιακό μέτωπο θα μας επέτρεπε να είχαμε μια πολύ πιο άνετη κυκλοφοριακή συμπεριφορά και όχι τόσο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Εδώ υπάρχουν λύσεις και μπορούμε να τις εξετάσουμε. Σημασία έχει ότι οι συγκοινωνιολόγοι όταν αντιμετωπίζουν γενικά το κυκλοφοριακό μια πόλης το βλέπουν σαν τη ροή ενός υγρού σε σωλήνες, σε αγωγούς. Δηλαδή, την πόλη τη θεωρούν ως ενιαίο σύνολο και βλέπουν τις εισροές και τις εκροές καθώς και τις επιμέρους κινήσεις. Εδώ λοιπόν έχουμε μια πολιτεία η οποία είναι παράλληλα δομημένη στο παραλιακό μέτωπο και οι κινήσεις που δημιουργούν εμφράγματα είναι οι διαμπερείς κινήσεις, δηλαδή από Ανατολή προς Δύση και αντίστροφα. Εκεί σημασία έχει το πώς μπορείς να δώσεις κατευθύνσεις προς αυτές τις δύο κινήσεις, να μην έχεις εκεί εμφράγματα και φυσικά να ρυθμίσεις και τις επιμέρους κυκλοφορίες.

Πως θα το κάνεις όμως αυτό σε μια πόλη η οποία αυτή τη στιγμή έχει ένα δρόμο στην ουσία;

Πολύ σωστά. Αυτή τη στιγμή από τα Ανατολικά έχουμε δύο σημαντικές εισροές και εκροές. Η μια είναι από την λεωφόρο Μάχης Κρήτης που έρχονται τα ανατολικά προάστια και η άλλη είναι από τον Αμαριώτικο δρόμο, από όπου έρχεται μια ολόκληρη επαρχία. Αυτά συμβάλλουν στον κόμβο Αμαρίου. Επίσης και από τα Ανατολικά έχουμε πάλι μια έξοδο από τη Σταμαθιουδάκη. Όλες αυτές οι ροές έρχονται να τις καλύψουν δύο αρτηρίες, η μια είναι η παραλιακή που διατρέχει τις οδούς Άρη Βελουχιώτη, Σοφοκλή Βενιζέλου, Ελευθερίου Βενιζέλου και Κεφαλογιάννηδων μέχρι να βγει στο κολυμβητήριο και η άλλη είναι η Παχλά ως διπλός δρόμος μέχρι τη Θεοτοκοπούλου και διπλός στη συνέχεια Ηγουμένου Γαβριήλ και Κουντουριώτου από τη μια και Μοάτσου από τη άλλη η οποία επίσης συμβάλλει και αυτή στο κολυμβητήριο. Αυτές οι δύο αρτηρίες όμως σε μεγάλα χρονικά διαστήματα και σε εποχές με πολύ έντονη κυκλοφοριακή φόρτιση έχουν κυκλοφοριακά εμφράγματα. Με παλαιότερες συγκοινωνιακές μελέτες που έχουν γίνει η πόλη απαιτεί οπωσδήποτε μια παράκαμψη, η οποία έχει προσδιοριστεί με την περιφερειακή του σχεδίου πόλης. Το διευκρινίζω γιατί πρόσφατα άκουσα να επιλέγεται και να διαχωρίζεται η παράκαμψη του Ρεθύμνου από την περιφερειακή του σχεδίου πόλης αγνοώντας φαίνεται κάποιοι ότι μιλάμε για τον ίδιο δρόμο, απλά το ΥΠΟΜΕΔΙ όταν προκήρυξε την περιμετρική του σχεδίου πόλης την ονομάτισε Νότια παράκαμψη Ρεθύμνου.

Εδώ λοιπόν έχουμε μια παλαιότερη κυκλοφοριακή μελέτη του Ρεθύμνου, του κ. Ρέντζου η οποία νομίζω ότι πρέπει να είχε γίνει τη δεκαετία του ’80. Άκουσα και για μια επικαιροποίησή της του 2010. Το λέω αυτό γιατί λίγα πράγματα γνωρίζουμε και μπορούμε να έχουμε υπόψιν μας αυτή τη στιγμή διότι και από το Τεχνικό Επιμελητήριο που ρώτησα υπάρχει κάτι που να μπορώ να πω. Το 2010 που έγινε αυτή η επικαιροποίηση, σημασία έχει τι κατευθύνσεις δόθηκαν προς τον μελετητή και το σημαντικό είναι: έγινε η επικαιροποίηση. Τι έργα πρότεινε και βέβαια ποια έργα από αυτά υλοποιήθηκαν; Έχουμε να κάνουμε με το ότι η νοοτροπία αυτή τη στιγμή απ ό,τι τουλάχιστον έχει εκφραστεί από τη δημοτική αρχή είναι να προσπαθούμε μέσω αποτροπής των οδηγών και αποθάρρυνσής τους να μην χρησιμοποιούν το όχημα και όχι να δίνουμε λύσεις και περιθώρια στον οδηγό να μην πάρει το αυτοκίνητό του.

Εσείς πάνω σε αυτό τι ακριβώς προτείνετε ότι πρέπει να γίνει από πλευράς έργων και διανοίξεων;

Κάποια σημαντικά σημεία τοπικά τα οποία προκαλούν τοπικά εμφράγματα στο κυκλοφοριακό πρέπει οπωσδήποτε να διανοιχτούν. Ανέφερα την Μοάτσου, αυτό το κομμάτι της Κουμουνδούρου που περνάει Βόρεια από το Νοσοκομείο είναι ένα τμήμα το οποίο θα έπρεπε ήδη αν έχει διανοιχτεί. Άλλωστε θυμάμαι τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια ελάχιστα τμήματα έχουν διανοιχτεί. Μπορεί διανοιγμένα τμήματα να έχουν ασφαλτοστρωθεί αλλά πραγματικά προσπαθώ να θυμηθώ ένα νέο συγκοινωνιακό έργο που να έχει δοθεί στην κυκλοφορία και δεν μπορώ να θυμηθώ. Επίσης η επέκταση της Χατζημιχάλη Γιάνναρη, ένα τμήμα μέχρι το Παλαιοντολογικό μουσείο προκαλεί τεράστιο έμφραγμα κάθε πρωί, διότι ένα μικρό τμήμα δεν έχει διανοιχτεί. Η Κνωσού έρχεται από τα Ανατολικά και παρεμβάλλεται ένα οικόπεδο για να έρθει στην Κουρμούλη , επίσης αδόμητο οικόπεδο και δεν έχει διανοιχτεί. Πράγματα τα οποία δυστυχώς έχουν μείνει ανεξήγητα.

Εσείς πέραν των διαπιστώσεων, πως σκοπεύετε να κινηθείτε προς την κατεύθυνση αυτή και τι λύσεις θα δώσετε;

Για το κυκλοφοριακό μια επικαιροποίηση κυκλοφοριακής μελέτης με τα νέα δεδομένα είναι εντελώς απαραίτητη προκειμένου να προκύψουν στοχευμένες δράσεις και να μπορούν να δώσουν άμεσες λύσεις στο πρόβλημα. Δεν πρέπει βέβαια κανένας να ξεχνά ότι όλα αυτά πρέπει να γίνονται και με ένα μακροπρόθεσμο ορίζοντα, καθώς έχουμε και άλλες δράσεις που μπορούν να γίνουν μελλοντικά και να αποσυμφορήσουν την πολιτεία. Αυτή τη στιγμή η ύπαρξη του Νοσοκομείου μας στη θέση που είναι κεντρικά δημιουργεί πρόσθετο φορτίο στο κυκλοφοριακό. Δεν πρέπει να φεύγει από το μυαλό των αρχών ότι κάποια στιγμή η πολιτεία μας πρέπει να αποκτήσει ένα νοσοκομείο εκτός πόλης. Αυτή τη στιγμή ειδικά τις πρώτες ημέρες της εβδομάδας περίπου 15%- 20% της κυκλοφορίας του Ρεθύμνου έρχεται στην πόλη ακριβώς λόγω του Νοσοκομείου.

Αστική συγκοινωνία. Πολύ καίριο και μεγάλο κομμάτι. Πως σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;

Αστική συγκοινωνία με τον περιαστικό δρόμο, τη σύνδεση και κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση του Ρεθύμνου, είναι πολύ βασικό εργαλείο το οποίο θα ανακουφίσει και την πολιτεία από τα αυτοκίνητα και συγχρόνως θα δώσει και τη δυνατότητα στον πολίτη να μπορεί να χρησιμοποιήσει τα μέσα μαζικής μεταφοράς προκειμένου να εξυπηρετηθεί. Νομίζω ότι με λεωφορεία που θα έχουν μια περιαστική και κυκλική κίνηση προς το Ρέθυμνο -και ακριβώς εκεί είναι που χρειάζεται και ο περιφερειακός και η σύνδεσή του με τις υπόλοιπες αρτηρίες - θα έχουμε μια δυνατότητα να μπορεί με ευκολία ο Ρεθυμνιώτης να κινείται από τη μια γειτονιά στην άλλη. Σε αυτό το σημείο θα έχει πολύ μεγάλη συμβολή ο περιφερειακός του Ρεθύμνου ο οποίος θα είναι ένας δρόμος 16 μέτρων διπλής κατεύθυνσης και κυκλοφορίας και πάνω από τον οποίο θα μπορεί με ασφάλεια να υπάρχει η αστική συγκοινωνία, να έχουμε στάσεις, προσβάσεις και να μπορεί ο ρεθυμνιωτης στα σημεία που συμβάλλουν οι υπόλοιπες αρτηρίες εισόδου και εξόδου από την πόλη να αφήνει το αυτοκίνητό του.

Γιατί δεν έχει προχωρήσει ο περιφερειακός δρόμος;

Παρά το ότι το 2006 η απερχόμενη δημοτική αρχή το είχε ψηλά στην ατζέντα της και διατύπωσε ότι πραγματικά αυτός ο δρόμος χρειάζεται. Το 2009 εγκαταστάθηκε η μελετητική ομάδα με αρκετή χρηματοδότηση -δεν έχει απορροφηθεί ούτε το ένα τρίτο της μελέτης- και ξεκίνησε να μελετάται ένα συγκοινωνιακά εύκολο έργο. Έχοντας τη χάραξη έχουμε την κοινωνική αποδοχή. Πατώντας ο δρόμος αυτός στο μεγαλύτερό του κομμάτι στον περιμετρικό του σχεδίου πόλης έχουμε κατά 70% έως 80% εξασφαλισμένη τη γη και τις απαλλοτριώσεις. Συγχρόνως, είναι και περιβαλλοντικά αδειοδοτημένος γιατί από μόνη της η πολεοδομική μελέτη έχει και την περιβαλλοντική αδειοδότηση του δρόμου. Είναι εύκολο έργο από πλευράς μελετητικού αντικειμένου. Αίσθησή μου είναι ότι στην πορεία αυτό μπήκε πολύ χαμηλά στην ατζέντα της δημοτικής αρχής. Σε συνέντευξη μάλιστα του δημάρχου το 2015 είχε πει ότι αυτό το έργο είναι δύσκολο και ξεπερνά τον ορίζοντα μιας πενταετίας και γι’ αυτό και δεν το έχουμε υλοποιήσει. Όταν τέτοια έργα τα αντιμετωπίζεις έχοντας το μάτι στραμμένο στο τέλος της τετραετίας, δηλαδή στις επόμενες εκλογές και όχι στις επόμενες γενιές, είναι δεδομένο ότι θα μείνει πίσω. Αυτή τη στιγμή αυτό το έργο έπρεπε να είναι κατασκευασμένο, να συζητάμε για την επέκτασή του, για να ολοκληρωθεί συνολικά η παράκαμψη του σχεδίου πόλης στο Ρέθυμνο και να δημιουργήσουμε την αποσυμφόρηση που χρειάζεται, που αξίζει το Ρέθυμνο.  Η νέα δημοτική αρχή, η παράταξη «Ρέθυμνο Αξίζεις» θα το υλοποιήσει γιατί είναι στις άμεσες προτεραιότητες.

Γνώμες

Δέσποινα Μαυράκη - Μαύρου
Πολιτισμική ταυτότητα… επενδύουμε σ’ αυτήν;
Μαριάννα Καμπουρούδη
Γιατί πατάνε τα όνειρά μας;
Μανόλης Πενθερουδάκης, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός
Θοδωρής Δουλουμπέκης, υποψήφιος ευρωβουλευτής – ακούστε τη φωνή της νέας γενιάς

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

Μπες στον οδηγό

Καταχώρησε την επιχείρησή σου ΔΩΡΕΑΝ στον Οδηγό Αγοράς

Φόρμα Καταχώρησης

GoodNet Ads

HOTSoft.gr

Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων e-shop στο Ρέθυμνο Κρήτης.

Cozy Taxi transfers, Rethymno Crete.

Chania & Heraklion airport taxi transfers. Rethymno taxi transfers to hotels, villas, ports & airports in Crete. Taxi Excursions in Crete.

Dromolatis.gr Trekking trips for everyone 

Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.

hotCloud.gr δημιουργία ιστοσελίδων

Δημιούργησε οικονομικά μια καλαίσθητη ιστοσελίδα, συμβατή με όλες τις συσκευές. Υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων, με σύγχρονο σχεδιασμό & τεχνική υποστήριξη.

Τεχνικό γραφείο Σισάκης

Οικοδομικές εργασίες, αναπαλαιώσεις & ανακαινίσεις κτιρίων στο Ρέθυμνο. Διαμαντοκοπές, Κοπή & Διάτρητη μπετόν, Κατεδαφίσεις, Gunite ενισχύσεις & επισκευές κτιρίων στο Ρέθυμνο, Πέτρινες κατασκευές, Μπετά, κτισίματα & σοβάδες.

Τεχνική Μηχανολογική Ρέθυμνο

Εγκατάσταση & συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο. Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, θέρμανση, λέβητες, καυστήρες, μηχανολογικές μελέτες..

Προώθηση ιστοσελίδων & eshop

Ρέθυμνο Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, βιλών, rent a car, τουριστικών επιχειρήσεων & e-shop.

Εορτολόγιο

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ:
Φωτεινή, Φώτω, Φώφη, Φωτούλα, Φαίη Μαρκιανή, Μαρκιάνα Παλλαδία, Παλαδία, Παλλάδα, Παλάδα