ΡΕΘΥΜΝΟ

Προβληματισμός για τις εξαγγελίες περί ΒΟΑΚ

28-03-2019 09:14
Προβληματισμός για τις  εξαγγελίες περί ΒΟΑΚ
  • Τι λένε Ξεζωνάκης – Καλησπεράκης για την απουσία ενημέρωσης και την χάραξη που επελέγη
  • Σκληρή κριτική Κεφαλογιάννη 

Διαδικασίες εξπρές χωρίς ουσιαστική διαβούλευση και με τον κίνδυνο η λύση που επελέγη για τον ΒΟΑΚ να είναι ένας απλά βελτιωμένος δρόμος κι όχι ένας αυτοκινητόδρομος, όπως αρμόζει στην Κρήτη, «βλέπουν» στελέχη του Τεχνικού Επιμελητηρίου, που τονίζουν ότι επί της ουσίας αυτά που ανακοίνωσε την Τρίτη ο Υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης δεν έχουν τεθεί στους φορείς του νησιού.

«Είναι πολύ θετικό ψυχολογικά και ουσιαστικά ότι υπάρχει μία κίνηση στο θέμα. Νομίζω όμως ότι πρέπει να τα βάλουμε σε μία σειρά γιατί μας προκαλεί ταυτόχρονα πολύ μεγάλη ανησυχία η μεθοδολογία.

Ο ΒΟΑΚ δεν είναι όπως η Ιονία Οδός, που περνάει από χωράφια και ενώνει δύο μέρη και παρακάμπτει τις πόλεις. Είναι ένας δρόμος που διέρχεται από περιοχές που είναι ήδη αναπτυγμένες ή υπό ανάπτυξη ή σχεδόν μέσα στην πόλη ή στην σύντομη επέκταση της πόλης. Δηλαδή εκτός του ότι ενώνει δύο σημεία, και μας ενδιαφέρει το τι είναι τετράιχνος, ο τρόπος που διέρχεται επηρεάζει την ανάπτυξη της περιοχής και με μία άλλη διάσταση. Γιατί σήμερα όμως δεν είναι ακριβώς ΒΟΑΚ. Περνάνε πεζοί και δεν διαχωρίζει γεωγραφικά δύο μέρη.  Ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος διαχωρίζει ξεκάθαρα δύο μέρη από όπου περνάει», σχολίασε ο πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής Ρεθύμνου του ΤΕΕ Δυτικής Κρήτης, Σπύρος Καλησπεράκης, μιλώντας στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή του Team FM «Πρώτη Γραμμή». Ο ίδιος ξεκαθάρισε πως δεν είναι «αρνητικός», ωστόσο υποστηρίζει πως ο τεχνικός κόσμος και το ΤΕΕ δεν έχουν ενημέρωση για τη λύση που επελέγη και ανακοινώθηκε από τον κ. Σπίρτζη.

«Δεν κρίνω την δουλειά που έχει γίνει γιατί δεν την έχουμε ξεκάθαρη εκτός από μία παρουσίαση Powerpoint. Πιθανόν να είναι μία τέλεια λύση, δεν θέλουμε να σαμποτάρουμε τίποτα, αλλά εμείς δεν έχουμε ενημέρωση», συνέχισε ο κ. Καλησπεράκης, ενώ από την πλευρά του και το μέλος της κεντρικής επιτροπής του ΤΕΕ Ελλάδας, Στέλιος Ξεζωνάκης, εξέφρασε τη διαφωνία του για το γεγονός ότι επελέγη η λύση με το μικρότερο οικονομικό κόστος, που ουσιαστικά, όπως είπε, δεν αλλάζει δραστικά τη χάραξη του ΒΟΑΚ.

«Είμαι εξαιρετικά ανήσυχος. Εξετάστηκαν δύο σενάρια. Το ένα σενάριο ήταν βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου. Σε ένα μόνο κομμάτι το πρώτο σενάριο κάνει παράκαμψη. Στο κομμάτι της παράκαμψης της Γεωργιούπολης. Όλος ο άλλος δρόμος στο πρώτο σενάριο, το οποίο επιλέχθηκε τελικά, είναι πάνω στην υφιστάμενη χάραξη. Το δεύτερο σενάριο έχει μία μεγάλη παράκαμψη, ένα καινούριο δρόμο. Αυτός είναι το κομμάτι Ρεθύμνου – Ηρακλείου. Από τη Σκαλέτα και μετά, αφήνεται ολος ο παλιός δρόμος και κάνουμε μία καινούρια χάραξη πιο νότια, η οποία βγαίνει στο Ηράκλειο. Αυτή είναι η μεγάλη διαφορά των δύο λύσεων: το κομμάτι Ρέθυμνο – Ηράκλειο.

Τη μία μας είπε πως τα δύο σενάρια έχουν δύο δις διαφορά, ενώ προχθές στο Ηράκλειο μας είπε πως έχουν ένα δις διαφορά. Και πως δικαιολογήθηκε η επιλογή της πρώτης λύσης; Για δύο λόγους: πρώτον οικονομικοί λόγοι, γιατί ήταν πιο ελκυστική λύση για τους επενδυτές και ο δεύτερος λόγος ήταν ο κυκλοφοριακός φόρτος, ότι δεν είχαμε 20 χιλ. αυτοκίνητα και άρα δεν είμαστε αυτοκινητόδρομος. Δηλαδή, τώρα που δεν έχουμε 20 χιλ. αυτοκίνητα και δεν είμαστε αυτοκινητόδρομος, πρέπει να έχουμε κατσικόδρομο; Γιατί ποιος πιστεύει ότι το κομμάτι από τις Σίσσες προς Αγία Πελαγία και κατεβαίνει τις κατηφόρες κάτω, ό,τι και να γίνει πάνω σε αυτή τη χάραξη μπορεί να θεωρηθεί αυτοκινητόδρομος;

Νομίζω ότι ήταν πολύ ατυχής ο τρόπος που ο υπουργός προσπάθησε να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, γιατί είναι σαφές ότι μετά από τόσα χρόνια και αφού σε όλη την Ελλάδα έχουν γίνει νέοι αυτοκινητόδρομοι, αναρωτιέμαι αν στην Ιωνία ή σε άλλα σημεία έχουν μεγαλύτερους φόρτους.

Θα είναι απλά ένας βελτιωμένος δρόμος με τα ίδια χαρακτηριστικά. Θεωρώ ότι τέτοιου είδους λύση δεν πρέπει να την δεχθούμε, εκτός και αν η παρουσίαση που έκανε ο υπουργός και είναι κάτι άλλο που δε βλέπουμε», είπε ο κ. Ξεζωνάκης, που δεσμεύτηκε να το θέσει το ζήτημα σε επίπεδο κεντρικού ΤΕΕ.

 

 

ΣΚΛΗΡΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΑΝΝΗ ΚΕΦΑΛΟΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΞΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΒΟΑΚ

Σκληρή κριτική εξαπέλυσε στην Κυβέρνηση και ο Κοινοβουλευτικός Εκπρόσωπος της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Α. Κεφαλογιάννης αναφορικά με τις εξαγγελίες για τον Β.Ο.Α.Κ.. Ο Ρεθεμνιώτης Βουλευτής κατηγορεί την Κυβέρνηση για προχειρότητα και σκοπιμότητες προεκλογικού χαρακτήρα και τονίζει ότι πρέπει να σταματήσει επιτέλους ο εμπαιγμός για το σημαντικότερο έργο υποδομής της Κρήτης.

Ακολουθεί η δήλωση του κ. Κεφαλογιάννη:

«Η προχειρότητα με την οποία λειτουργεί η Κυβέρνηση σε όλα τα επίπεδα δεν έχει προηγούμενο. Ωστόσο, αναφορικά με τον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης έχουν πραγματικά ξεπεράσει κάθε όριο. Το μόνο που μένει είναι να ζωγραφίσουν σε κάποιο μουσαμά το έργο και να μας πουν ότι υλοποιήθηκε από την Κυβέρνηση! Πρέπει επιτέλους να καταλάβει ο κ. Σπίρτζης ότι ο εμπαιγμός για ένα τόσο σοβαρό ζήτημα πρέπει να σταματήσει.  

Όταν οι ίδιοι μας έλεγαν ότι αρχικά το 2018 και μετά το 2019 θα ξεκινούν εργασίες, το μόνο που έγινε ήταν να απενταχθούν έργαμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση όπως το Πάνορμο - Εξάντης, αφαιρέθηκαν αρμοδιότητες και ανθρώπινο δυναμικό από τον ΟΑΚ, δεν προχώρησε η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού και ουσιαστικά υπήρξε απόλυτη στασιμότητα. Μας πήρε σχεδόν τέσσερα χρόνια, αμέτρητες επισκέψεις και διθυραμβικές δηλώσεις για να μάθουμε το περιβόητο σχέδιο της Κυβέρνησης.

Μετά από όλα αυτά, είναι απαράδεκτο το γεγονός ότι η προμελέτη που παρουσιάστηκε δεν έχει κατατεθεί στους φορείς της Κρήτης για να ενημερωθούν και να διατυπώσουν τις απόψεις τους για ενδεχόμενα προβλήματα. Ο κ. Σπίρτζης οφείλει επιτέλους να σεβαστεί τους φορείς και τους πολίτες του νησιού να απαντήσει ξεκάθαρα σε ουσιαστικά ζητήματα που προκύπτουν από το σχεδιασμό του.

Η χάραξη που ανακοινώθηκε αφορά μόνο το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος μήκους 200 χιλιομέτρων. Για τα υπόλοιπα 100 χιλιόμετρα που αφορούν 35 Χανιά – Κίσσαμος δεν υπάρχουν μελέτες ούτε καν σε προκαταρκτικό στάδιο και 65 από Άγιο Νικόλαο μέχρι Σητεία δεν περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό. Επιπρόσθετα, ησυγκεκριμένη εναλλακτική χάραξη σύμφωνα πάντα με τον Υπουργό, θα εκμεταλλευθεί μέγιστα την υπάρχουσα απαλλοτρίωση, δηλαδή ακολουθεί κυρίως τη σημερινή χάραξη, σε αντίθεση με δηλώσεις του ιδίου (30-4-2018) ότι η νέα χάραξη θα είναι διαφορετική. «Δεν θα γκρεμίσουμε τη μισή Κρήτη για το νέο ΒΟΑΚ»,έλεγε τότε χαρακτηριστικά. Τώρα,λοιπόν, πώς περνά η χάραξη στις περιοχές του Αδελιανού και του Πηγιανού Κάμπου, στον Εσταυρωμένο, το Σφακάκι, τη Σκαλέτα, το Λατζιμά, στο Πάνορμο και τη Σκεπαστή στο νομό Ρεθύμνου, χωρίς να διαπλατύνει τον υφιστάμενο δρόμο; Επίσης, τι γίνεται με τη χάραξη σε σχέση με το ΣΧΟΑΠ της Επισκοπής και του Πετρέ;

Τέλος, δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα για τη φάση έγκρισης των περιβαλλοντικών όρων, που δεν φαίνεται να είναι και τόσο σύντομη (καθώς τέτοια μελέτη δεν υπάρχει) όπως επίσης και κτηματολόγια με απαλλοτριώσεις. Σε ό,τι αφορά τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, αυτή είχε σκοπό να εκπονήσει τις απαιτούμενες μελέτες (αναγνωριστικές, προμελέτες, γεωλογικές, κυκλοφοριακές, οικονομοτεχνικές, περιβαλλοντικές, κτηματολόγια, κ.ά.) στο σύνολο του ΒΟΑΚ από Κίσσαμο μέχρι Σητεία προκειμένου να υπάρχουν όλα τα δεδομένα για τη βέλτιστη επιλογή του μοντέλου δημοπράτησης και χρηματο-οικονομικής ανάλυσης, συνολικά και όχι τμηματικά.

Βλέπουμε, λοιπόν, μια απίστευτη προχειρότητα με αποκλειστικό γνώμονα τη δημιουργία εντυπώσεων. Ξεκαθαρίζουμε ότι η Νέα Δημοκρατία έχει αναπτύξει μια πλήρη ολοκληρωμένη και κοστολογημένη θέση για τον Β.Ο.Α.Κ. τον οποίο έχει εντάξει στις άμεσες προτεραιότητες για τις υποδομές της χώρας μέσα από ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό που θα αξιοποιεί την εμπειρία από τις προηγούμενες παραχωρήσεις και τα χρηματοδοτικά εργαλεία που θα οδηγήσουν στη δημιουργία ενός σύγχρονου εθνικού οδικού δικτύου.

Το παραπάνω αποτελεί απόσπασμα από την παρουσίαση του προγράμματος υποδομών της ΝΔ για την ολοκλήρωση του εθνικού κεντρικού δικτύου με στόχο ένα ασφαλές και διασυνδεδεμένο οδικό δίκτυο σε όλη τη χώρα».

 

Κεγκέρογλου: «Έπεα πτερόεντα» Σπίρτζη για τον ΒΟΑΚ.

Με αφορμή τις «εκ νέου» εξαγγελίες του κ.Σπίρτζη σχετικά με τον ΒΟΑΚ, ο Γραμματέας της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, κ. Βασίλης Κεγκέρογλου σημείωσε:

«Είμαστε στον 5ο χρόνο ΣΥΡΙΖΑ, στον 5ο χρόνο συνεχών αναβολών και μεταθέσεων και ο κ. Σπίρτζης προέβη  «εκ νέου» σε εξαγγελίες για τον ΒΟΑΚ και για όσα είπε εχθές από το Ηράκλειο Κρήτης δεν μπορούμε να μην επισημάνουμε τα παρακάτω:

-Τα μοναδικά έργα που εκτελούνται σήμερα στο νησί, τμήμα Γούβες-Χερσόνησος του  ΒΟΑΚ, Ηράκλειο-Μεσαρά κλπ έχουν δημοπρατηθεί και χρηματοδοτηθεί από τις προηγούμενες Κυβερνήσεις πριν το 2015.

Ιδιαίτερα για το δρόμο Ηράκλειο-Μεσαρά, η μεγάλη καθυστέρηση ανάθεσης δύο σχεδόν χρόνια, είναι αποκλειστική ευθύνη του κ.Σπίρτζη, ο οποίος αρνιόταν προσωπικά να αναθέσει το έργο στο 2ο νόμιμο μειοδότη, όπως τελικά αναγκάστηκε να πράξει, μετά από την γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους.

-Για τον δρόμο Χερσόνησος-Καστέλι-Αρκαλοχώρι του θυμίζω ότι είναι μέσα στα έργα που οφείλει να κατασκευάσει ο παραχωρησιούχος  του αεροδρομίου αλλά δεν είπε κουβέντα για τον πώς θα συνδεθεί η Μεσαρά με το νέο αεροδρόμιο , αφού αυτός σταματά στο Αρκαλοχώρι.

-Η μεγάλη κοροϊδία για τον ΒΟΑΚ αποκαλύφθηκε αφού επί πέντε (5) χρόνια δεν δημοπρατήθηκε  κανένα από τα ώριμα τμήματα του, με το αιτιολογικό ότι δήθεν το Υπουργείο θα προέβαινε σε νέα χάραξη αλλά τώρα μας λέει ότι τελικά αποφάσισε να ακολουθήσει την παλιά.

-Επιπλέον υπενθυμίζω ότι ακύρωσε το  δημοπρατημένο τμήμα Πάνορμο-Έξαντη και μετέφερε τα χρήματα στους  μεγάλους οδικούς άξονες της ηπειρωτικής χώρας στους οποίους έδωσε 704 εκ. Ευρώ συνολικά.

-Χωρίς εγγραφή ούτε ενός (1) Ευρώ για τα έργα που εξαγγέλλει, με  τον χαρακτηρισμό «Στρατηγικός Σχεδιασμός» δεν εξήγησε ότι αυτό σημαίνει: «έπεα πτερόεντα», αφού αυτά δεν γίνονται με μηδενική χρηματοδότηση  και χωρίς διόδια, όπως υπόσχεται για τον ΒΟΑΚ .

Η αλήθεια είναι ότι το θέμα του ΒΟΑΚ, εκτός από κάτι ακριβοπληρωμένες τεχνικές εκθέσεις, παραμένει  στην ουσία όπως το άφησε το 2014 ο τότε Υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης και εκ των πραγμάτων πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για τη νέα Κυβέρνηση προκειμένου να ανακτηθεί ο χαμένος χρόνος.

Τέλος θέλω να επισημάνω ότι  είναι η δεύτερη φορά,  σε διάστημα δέκα ημερών, μετά το συνέδριο για την κλιματική αλλαγή που οργάνωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης, που σε θεσμικές εκδηλώσεις, υπό την αιγίδα μάλιστα της Περιφέρειας Κρήτης, δεν προσκαλούνται Βουλευτές από άλλα κόμματα πλην ΣΥΡΙΖΑ, προφανώς για μην τους χαλάσουν την παράσταση».

Γνώμες

Νίκος Μολδοβανίδης
NO SMOKING
Νίκος Μολδοβανίδης
Οδηγώντας…
Νίκος Δερεδάκης
Νέα πλατεία στα Περιβόλια
Νίκος Μολδοβανίδης
Ευρωπαϊκές διαδρομές

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η άμεση αντίδραση του πολιτιστικού συλλόγου Ακτούντα

Η άμεση αντίδραση του πολιτιστικού συλλόγου Ακτούντα

Άμεσα και με ιδιαίτερη ευαισθησία αντέδρασε η διοίκηση και τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Ακτούντα στο σχόλιο για την αφίσα που κάποιοι φρόντισαν να...
Τυχερή 59χρονη ρεθυμνιώτισσα που παρασύρθηκε από τα κύματα στο «Φωτεινάρι» του Πλακιά και σώθηκε από τους ναυαγοσώστες

Τυχερή 59χρονη ρεθυμνιώτισσα που παρασύρθηκε από τα κύματα στο «Φωτεινάρι» του Πλακιά και σώθηκε από τους ναυαγοσώστες

Εντοπίστηκε τρία μίλια ανοιχτά της ακτής
«Aνάχωμα» στις παραβάσεις στο ιστορικό κέντρο με την ενεργοποίηση των καμερών

«Aνάχωμα» στις παραβάσεις στο ιστορικό κέντρο με την ενεργοποίηση των καμερών

Επιχειρεί να βάλει ο δήμος Ρεθύμνης- Σε εξέλιξη οι διαδικασίες
Ημέρα μιτάτου και φέτος στο Πετρομούρι

Ημέρα μιτάτου και φέτος στο Πετρομούρι

Στο Πετρομούρι ψηλά στον Ψηλορείτη γιόρτασε και φέτος τη μέρα μιτάτου ο Πολιτιστικός Σύλλογος του χωριού Καλογέρου Αμαρίου....
Προσβολή για τους νεκρούς, για τους καλλιτέχνες, για το χωριό...

Προσβολή για τους νεκρούς, για τους καλλιτέχνες, για το χωριό...

Τι δουλειά μπορεί να έχουν οι κρητικοί καλλιτέχνες στα ταμπλό με τα αγγελτήρια μνημοσυνών και κηδειών;...
Τι γίνεται με τα έργα στην Αγία Ειρήνη;

Τι γίνεται με τα έργα στην Αγία Ειρήνη;

Τις τελευταίες ημέρες έχουν σταματήσει τα έργα στην Αγία Ειρήνη, στο σημείο όπου τον Φεβρουάριο σημειώθηκε η μεγάλη κατολίσθηση λόγω των ακραίων καιρικών...

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

Μπες στον οδηγό

Καταχώρησε την επιχείρησή σου ΔΩΡΕΑΝ στον Οδηγό Αγοράς

Φόρμα Καταχώρησης

GoodNet Ads

HOTSoft.gr κατασκευή ιστοσελίδων

Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων e-shop στο Ρέθυμνο Κρήτης.

Cozy Taxi transfers, Rethymno Crete.

Chania & Heraklion airport taxi transfers. Rethymno taxi transfers to hotels, villas, ports & airports in Crete. Taxi Excursions in Crete.

Dromolatis.gr Trekking trips for everyone 

Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.

hotCloud.gr δημιουργία ιστοσελίδων

Δημιούργησε οικονομικά μια καλαίσθητη ιστοσελίδα, συμβατή με όλες τις συσκευές. Υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων, με σύγχρονο σχεδιασμό & τεχνική υποστήριξη.

Eurocars.gr Rent a Car in Rethymno

Rent a car in Rethymno, Crete. Rent a car Chania airport, Heraklion airport car hire. Crete, Economy Car rental service Rethymno.

Τεχνικό γραφείο Σισάκης

Οικοδομικές εργασίες Ρέθυμνο, αναπαλαιώσεις κτιρίων. Διαμαντοκοπές, Κοπή & Διάτρηση μπετόν, Κατεδαφίσεις, Gunite ενισχύσεις κτιρίων Ρέθυμνο, Πέτρινες κατασκευές, Μπετά, κτισίματα, σοβάδες.

Τεχνική Μηχανολογική Ρέθυμνο

Εγκατάσταση & συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο. Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, θέρμανση, λέβητες, καυστήρες, μηχανολογικές μελέτες..

Προώθηση ιστοσελίδων & eshop

Ρέθυμνο Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, βιλών, rent a car, τουριστικών επιχειρήσεων & e-shop.

Εορτολόγιο

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ:
Δεν υπάρχει ονομαστική εορτή

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ : ΗΜEΡΑ ΘYΜΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡIΟΥ ΣΚΛAΒΩΝ ΚΑI ΤΗΣ ΑΠΑΓOΡΕΥΣHΣ ΤΟΥ