ΚΟΣΜΟΣ

Στην αντεπίθεση Airbnb και HomeAway: Σε βάρος ποιου δήμου κατέθεσαν μήνυση

26-08-2018 13:38
Στην αντεπίθεση Airbnb και HomeAway: Σε βάρος ποιου δήμου κατέθεσαν μήνυση

Στην αντεπίθεση περνούν οι πλατφόρμες βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων Airbnb και HomeAway, την ώρα που σε πολλές περιοχές του πλανήτη οι Αρχές λαμβάνουν αυστηρότερα μέτρα για τη λειτουργία τους. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Αύξηση του τουρισμού χωρίς αντίκτυπο στον εμπορικό κόσμο – Μόνο τα σούπερ μάρκετ επωφελούνται λόγω Airbnb

Σε μία περίπτωση από αυτές, οι δύο πλατφόρμες κατέθεσαν μήνυση κατά του δήμου της Νέας Υόρκης για νόμο που πέρασε προσφάτως και επιτρέπει τη συλλογή δεδομένων από τις ιστοσελίδες τους, υποστηρίζοντας ότι καταστρατηγεί συνταγματικά δικαιώματα των χρηστών.

Η Νέα Υόρκη, στην οποία είναι δύσκολο να βρει κανείς οικονομικά ακίνητα προς ενοικίαση, προσπαθεί εδώ και καιρό να βρει τρόπο να ελέγξει τις υπηρεσίες τύπου Airbnb. Και αυτό γιατί σύμφωνα με τις ρυθμιστικές Αρχές οι βραχυχρόνιες μισθώσεις, οι οποίες είναι πιο κερδοφόρες από τις μακροχρόνιες, διαταράσσουν τον τρόπο ζωής στις γειτονιές της πόλης και ανεβάζουν τα ενοίκια. Γι’ αυτό και ο νέος νόμος σχεδιάστηκε έτσι ώστε να δίνει στην αστυνομία αρκετές πληροφορίες ώστε να μπορεί να εντοπίζει και να πιάνει εκείνους τους ιδιοκτήτες ακινήτων που λειτουργούν εκτός του αυστηρού νομοθετικού πλαισίου που ισχύει για τη μίσθωση ακινήτων στο πλαίσιο της λεγόμενης «οικονομίας του διαμοιρασμού».

Από την πλευρά του δήμου, υποστηρίζεται ότι ο νόμος είναι απαραίτητος για να συνεχίσουν να υπάρχουν ενοικιαζόμενες κατοικίες, αλλά και για την ασφάλεια τόσο των τουριστών όσο και των κατοίκων.

Ωστόσο, η Airbnb αναμένεται να δώσει σκληρή μάχη για την προάσπιση των συμφερόντων της, αφού η Νέα Υόρκη είναι μία από τις πιο δημοφιλείς αγορές της και, αν ισχύσει η συγκεκριμένη νομοθεσία, μπορεί να ακολουθήσουν και άλλες πόλεις.

Αύξηση του τουρισμού χωρίς αντίκτυπο στον εμπορικό κόσμο – Μόνο τα σούπερ μάρκετ επωφελούνται λόγω Airbnb

Ανώφελη μοιάζει, όπως έχει εξελιχθεί, η αύξηση του τουριστικού ρεύματος στην Ελλάδα καθώς ο εμπορικός κόσμος -πέραν των σούπερ μάρκετ- δεν επωφελείται αφού οι περισσότεροι τουρίστες που φτάνουν στην χώρα είναι  χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος ενώ οι Ελληνες, παρά την κατακόρυφη πτώση του εσωτερικού τουρισμού παραμένουν ο «αιμοδότης» της αγοράς.

Το καλύτερο τουριστικό δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου και μάλιστα σε περίοδο εκπτώσεων, ο συνολικός τζίρος του λιανικού εμπορίου μετά βίας ξεπερνά τα 6 δισ. ευρώ τα τελευταία τρία χρόνια, παρά την κατακόρυφη αύξηση των τουριστικών μεγεθών.

Αυξημένη κίνηση παρατηρούμε μόνο στα σούπερ μάρκετ και εν γένει στα καταστήματα τροφίμων, πάνω από 2%, λόγω της αύξησης σε 4.000 των ακινήτων «airbnb»

Οπως επισημαίνεται από την ΕΣΕΕ για την περίοδο 2017-2018 οι κυριότεροι τουριστικοί δείκτες, όπως το τουριστικό ισοζύγιο, οι τουριστικές εισπράξεις, οι διανυκτερεύσεις, οι αφίξεις κ.λπ., εμφανίζουν εντυπωσιακή μεγέθυνση και τεκμηριώνουν την αυξημένη δυναμική του κλάδου.

Παράλληλα, λόγω της ιδιαιτερότητας της φύσης του ο τουρισμός εμφανίζει σημαντικές διακλαδικές αλληλεπιδράσεις «μεταφέροντας» οφέλη σε επιμέρους κλάδους της οικονομικής δραστηριότητας. Ειδικότερα, το λιανικό εμπόριο αποτελεί έναν από τους κλάδους που αναπτύσσει ιστορικά οργανική σύνδεση με την τουριστική δραστηριότητα.

Ομως, τα τελευταία χρόνια, για μια σειρά από λόγους (περιορισμένο τουριστικό εισόδημα, κατίσχυση υποδείγματος all inclusive κ.α.), η σύνδεση αυτή παρουσιάζει σημαντικές υστερήσεις που σε μεγάλο βαθμό θολώνουν την άκρως θετική πορεία της τουριστικής δραστηριότητας.

Βέβαια, η υστέρηση αυτή δεν είναι οριζόντια καθώς σε κάποιους επιμέρους υποκλάδους του λιανικού εμπορίου, όπως τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (super markets), τα καύσιμα και τα έπιπλα-ηλεκτρικά είδη-οικιακός εξοπλισμός, καταγράφεται σημαντική (ποσοστιαία) αύξηση του κύκλου εργασιών η οποία αναπόδραστα τροφοδοτείται από τη μεγέθυνση της τουριστικής δραστηριότητας αλλά και από την επέλαση του μοντέλου βραχυχρόνιας μίσθωσης (Airbnb).

Αναμφίβολα, εναργέστερα συμπεράσματα θα μπορούν να εξαχθούν μετά την επερχόμενη λήξη της τουριστικής περιόδου όταν και θα πρέπει να ανοίξει ο διάλογος για τον τουριστικό σχεδιασμό και τη στρατηγική της χώρας, ειδικά αν ληφθεί υπόψη η συμπίεση που υφίσταται η προσφορά σημαντικών δημοσίων-κοινωνικών αγαθών (καθαριότητα, κυκλοφορία, διαχείριση νερού κ.α.).

Στην προοπτική του διαλόγου αυτού, η ΕΣΕΕ παρουσιάζει τόσο την εξέλιξη βασικών τουριστικών δεικτών όσο και την συσχέτιση μεταξύ του κύκλου εργασιών στο λιανικό εμπόριο και στον τουρισμό επιχειρώντας να «αναδείξει» τη σημασία ενός γενικότερου τουριστικού σχεδιασμού που θα αποφέρει σημαντικά διακλαδικά οφέλη και θα είναι αναπτυξιακά ισόρροπος.

Συνοψίζοντας την οικονομική σχέση τουρισμού και εμπορίου, ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Βασίλης Κορκίδης επισημαίνει τα ακόλουθα:

«Από τα διαθέσιμα στοιχεία της ΤτΕ, διαφαίνεται πως η πλειοψηφία των τουριστικών εισπράξεων στη Χώρα μας προέρχεται κατά 29% από τους Γερμανούς τουρίστες, με τη συμμετοχή των Βρετανών να είναι επίσης σημαντική κατά 16%. Η συμμετοχή των Ρώσων μειώθηκε το 2017 σε σχέση με το 2016 και αναμένεται να ανακάμψει το 2018.

Σε σχέση με τις 28,5 εκ. επισκέψεις, η Γερμανία επίσης καταλαμβάνει την πρώτη θέση καθώς κατέχει το 26% του συνόλου των επισκέψεων, ενώ η Βρετανία έρχεται εκ νέου δεύτερη με ποσοστό 15%.

Σημαντική είναι η παρουσία των Ολλανδών η οποία μεγεθύνεται σημαντικά. Αναφορικά με τις διανυκτερεύσεις ξανά οι Γερμανοί βρίσκονται στην πρώτη θέση καλύπτοντας το 27% του συνόλου, ενώ οι Βρετανοί καταγράφουν το 15% του συνόλου.

Οι διανυκτερεύσεις των Ολλανδών παρουσιάζουν σημαντική μεγέθυνση στο 13%, ενώ και των Γάλλων παρουσιάζουν ικανοποιητική αύξηση 7% τα τελευταία δύο χρόνια.

Από την άλλη, η κατανομή της δαπάνης ανά επισκέπτη παρουσιάζει διαφορετικά ποιοτικά χαρακτηριστικά με την υψηλότερη δαπάνη ανά επισκέπτη να καταγράφουν οι Ελβετοί με 843 ευρώ και δευτερευόντως οι Ρώσοι με 802 ευρώ. Η χαμηλότερη μέση δαπάνη ανά ταξιδιώτη καταγράφεται από τους Ιταλούς με 560 ευρώ, ενώ η δαπάνη των Ολλανδών μεγεθύνεται σημαντικά σε σχέση με πέρυσι καθώς παρουσιάζεται αυξημένη κατά 15% περίπου.

Την υψηλότερη μέση διάρκεια παραμονής με 10 ημέρες καταγράφουν οι Ρώσοι, ενώ σημαντική είναι η διάρκεια που καταγράφουν τόσο οι Γερμανοί και οι Βρετανοί, όσο και οι Βέλγοι με 9 ημέρες.

Η Ελλάδα είναι φέτος η 7η χώρα στις προτιμήσεις των τουριστών από Η.Π.Α. καταγράφοντας φέτος αύξηση 74%.

Αναμένουμε τα φετινά στοιχεία με ιδιαίτερο ενδιαφέρον, ώστε να προσδιορίσουμε το ποσοστό των τουριστικών εσόδων που διοχετεύεται στα εμπορικά καταστήματα των τοπικών αγορών. Σύμφωνα με τους ξενοδόχους, τα ταξιδιωτικά πρακτορεία συγκεντρώνουν μεγάλο ποσοστό από τα 14,6 δις ευρώ των συνολικών τουριστικών εσόδων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ, ο Δείκτης Κύκλου Εργασιών του Εμπορίου υπολείπεται κατά πολύ από τον ΔΚΕ του Τουρισμού. Παρά το γεγονός ότι τα ετήσια έσοδα από τον εσωτερικό τουρισμό από το 70% συρρικνώθηκαν στο 5% και οι διανυκτερεύσεις από 7,5 εκ. σε 5 εκ., οι Έλληνες είναι ο βασικός αιμοδότης του τουρισμού όλο το έτος με έσοδα 2 δις ευρώ.

Εάν μάλιστα υπήρχε δείκτης ποιότητας τουριστών, κατά την άποψή μου, ακόμα και με την παρούσα οικονομική μας κατάσταση, την πρωτιά θα κατείχαν οι Έλληνες…»

Πηγή: mononews.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΟΔΗΓΟΣ ΑΓΟΡΑΣ

Μπες στον οδηγό

Καταχώρησε την επιχείρησή σου ΔΩΡΕΑΝ στον Οδηγό Αγοράς

Φόρμα Καταχώρησης

GoodNet Ads

HOTSoft.gr

Σχεδιασμός, Κατασκευή & Προώθηση ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων e-shop στο Ρέθυμνο Κρήτης.

Cozy Taxi transfers, Rethymno Crete.

Chania & Heraklion airport taxi transfers. Rethymno taxi transfers to hotels, villas, ports & airports in Crete. Taxi Excursions in Crete.

Dromolatis.gr Trekking trips for everyone 

Trekking programs, for an unforgetable experience trip in Crete.

hotCloud.gr δημιουργία ιστοσελίδων

Δημιούργησε οικονομικά μια καλαίσθητη ιστοσελίδα, συμβατή με όλες τις συσκευές. Υπηρεσία κατασκευής ιστοσελίδων, με σύγχρονο σχεδιασμό & τεχνική υποστήριξη.

Τεχνικό γραφείο Σισάκης

Οικοδομικές εργασίες, αναπαλαιώσεις & ανακαινίσεις κτιρίων στο Ρέθυμνο. Διαμαντοκοπές, Κοπή & Διάτρητη μπετόν, Κατεδαφίσεις, Gunite ενισχύσεις & επισκευές κτιρίων στο Ρέθυμνο, Πέτρινες κατασκευές, Μπετά, κτισίματα & σοβάδες.

Τεχνική Μηχανολογική Ρέθυμνο

Εγκατάσταση & συντήρηση κλιματιστικών Ρέθυμνο. Ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις, θέρμανση, λέβητες, καυστήρες, μηχανολογικές μελέτες..

Προώθηση ιστοσελίδων & eshop

Ρέθυμνο Προώθηση & Διαφήμιση ιστοσελίδων. SEO, Search Engine & Social Media Marketing. Προώθηση ξενοδοχείων, βιλών, rent a car, τουριστικών επιχειρήσεων & e-shop.

Εορτολόγιο

ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ:
Αιμίλιος, Αιμιλία, Έμυ, Εμιλία, Έμιλυ, Έμμα, Μίλιος, Μίλια Κόδρος, Κόδρα